A Holden Racing Team versenyzője, James Courtney a Phillip Island-i első futamon történt kemény balesetét bár súlyos sérülés nélkül megúszta, az utolsó futamhétvégét, azaz a Sydney 500-at, orvosi tanácsra ki kell hagynia.
Courtney nagy forgalomban autózott, amikor a pálya egyik leglassabb részén, a Honda kanyarban (4-es kanyar) jobb oldalról teljesen váratlanul a füvön végigcsúszva nagy sebességgel belecsapódott Alexandre Prémat. A GRM csapat versenyzője egy lassú defekt következtében sodródott le a pályáról, s az autója teljesen irányíthatatlanná vált, a baleset elkerülhetetlen volt. A legnagyobb probléma az volt, hogy azon az oldalon csapódott, ahol a pilóták ülése van. Mint tudjuk Ausztráliában, akárcsak az angolszász országok vagy korábbi gyarmati területek többségében bal oldali közlekedés van, s jobb oldalon található a kormány az autón belül. Ez alól nem kivételek az ausztrál versenyautók sem.
Courtney csak Prémat segítségével tudott kiszállni az autóból, s először úgy tűnt, hogy nagy baj van, mert nem tudott felállni a földről, s látszódott, hogy komoly fájdalmai vannak. Szerencsére később már vigyorogva pózolt a kamerának, s így is adott interjút. Ezek után hazament vasárnap a Gold Coast-i otthonába. A V8 Supercars főorvosának Dr. Carl Lee tanácsára alávetette magát egy röntgen vizsgálatnak, biztos ami biztos alapon, nincs e bármilyen komoly belső sérülés, amit nem vettek esetleg észre. Itt kiderült, hogy eltörött a sípcsontja, valamint szakadás is történt a jobb lábizomban.
Mindez azt jelenti, hogy 6 hetet ki kell hagynia az aktív sportolásból, tehát nem indulhat a szezonzárón Sydneyben ott, ahol 3 évvel ezelőtt bajnok lett, viszont a jövő évre már 100%-ig rendben lesz. Helyette Nick Percat, a fiatal Dunlop Series versenyző fog indulni, aki már többször indult Garth Tander mellett endurance futamokon, sőt, együtt 2011-ben megnyerték a Bathurst 1000-et. A HRT mindezek miatt a mai napra szervezett egy tesztet a Wintoni pályára.