Hatalmas meglepetésre az egész hétvégén domináló Jamie Whincup helyett Mark "Forsty" Winterbottom és Steven Richards nyerte az év legfontosabb versenyét. Az időmérőt és a szétlövést is megnyerő Whincup ugyan szorosan ott lihegett az FPR-os Frosty nyakán, de végül nem sikerült megelőznie. Lássuk picit részletesebben mi is történt 161 kör alatt.
Steven Richards & Mark Winterbottom
A rajtnál nem volt baleset, mindenki óvatosan kezdte a hosszú versenyt. A Red Bull mindkét autójában a vendég pilóták indultak, Dumbrell és Luff egyaránt remekül rajtolt. Frosty csúnyán beragadt a rajtnál, több pozíciót is veszített, míg a legjobb rajtot az újonc Scott McLaughlin mutatta be.
A verseny viszonylag nyugodtan zajlott le, az első sárga zászlós szakasz a #7-es rajtszámú Jack Daniel's racing baleseténél érkezett, amikor is David Russel elütött egy a pályán ugráló kengurut. Személyi sérülés szerencsére nem történt, ellenben Todd Kelly úgy esett ki a versenyből, hogy be sem ülhetett az autóba. Ez még soha nem fordult elő a fiatalabb Kellyvel. Az esetet megelőzően Russel Ingall is csak nagy szerencsével kerülte el az ütközést az erszényesekkel.
Az összetört #7-es
A futam ezt követően nagyobb események nélkül zajlott, egy-egy kialakuló párharccal és oda-vissza előzésekkel. A 39. körben a Fabian Coulthard – Luke Youlden kettősért szorító szurkolók nézték feszülten, ahogy a #14-es autó csíkot húz maga után a pályán, a kocsit azonnal a pitbe rendelték, kiderült, hogy nincs nagyobb baj, a hűtőn volt egy lyuk, amelyet a csapat gyorsan be is tapasztott.
A verseny közepére nagyon felerősödött a szél és rengeteg szemetet fújt a pályára. Több autó is vitt magával a pitbe kalapot, esernyő darabokat, zacskót, de komolyabb gond ebből nem származott.
A 84. körben egy igazi pikáns küzdelmet láthattunk Will Davison és Murphy között, amely során többször is koccantak egymással a felek, végül Davison került ki győztesen az ütközetből.
James Courtney és Greg Murphy versenyének utóbbi hibája vetett véget, ugyanis a 86. körben csúnyán odaverte a #22-es HRT-t a falhoz.
A 114. körben kiesett a #34-es Fujitsu GRM, Premat autójából ugyanis ömlött az üzemanyag.
A 120. körben a #300-as rajtszámú Norton Nissan motorja megadta magát Daniel Gauntal a fedélzeten, így újabb Safety Car fázis következett.
A 131. körben elkezdett füstöt onani magából a Wilson Security Racing autója is.
A 140. körben Craig Lowndes eltalálta a falat az autójával, ezt követően némileg folyt az üzemanyag a kocsiból, végül nem lett komolyabb baj.
Éleződött a harc a végére, Reynolds jó taktikán volt és próbálta utolérni a Bright, Lowndes, Tander alkotta vonatot, elöl pedig Mark Winterbottomot üldözte Jamie Whincup. Tander friss gumikkal eredt volna az élen autózó kettős nyomába, egészen kiváló taktikának tűnt a HRT ötlete, azonban amikor utolérte Lowndest és Brightot egyszerűen nem tudta őket megelőzni. Fej-fej mellett haladtak, de Bright autója sokáig nagyon nagyon széles volt, végül hibázott, ám ezt legjobban Craig Lowndes használta ki, így hármuk csatájából ő került ki győztesen.
Jamie Whincup a végére teljesen felért Mark Winterbottomra, előzési kísérletét azonban Frosty agresszíven visszaverte, így pályafutása során először megnyerte a Supercheap Auto Bathurst 1000-et.
poz. | pilóták | kör | idő |
1 | M.Winterbottom/S.Richards | 161 | 06:11:27.93 |
2 | J.Whincup/P.Dumbrell | 161 | 06:11:28.41 |
3 | C.Lowndes/W.Luff | 161 | 06:11:34.17 |
4 | G.Tander/N.Percat | 161 | 06:11:35.03 |
5 | J.Bright/A.Jones | 161 | 06:11:42.07 |
6 | S.Pye/P.Morris | 161 | 06:11:48.19 |
7 | W.Davison/S.Owen | 161 | 06:11:57.20 |
8 | S.McLaughlin/J.Perkins | 161 | 06:12:11.27 |
9 | D.Reynolds/D.Canto | 161 | 06:12:14.00 |
10 | A.Priaulx/M.Ekstrom | 161 | 06:12:16.21 |
11 | S.Van Gisbergen/J.Bleekemolen | 161 | 06:12:18.41 |
12 | J.Webb/M.Lieb | 161 | 06:12:18.78 |
13 | A.Davison/J.McIntyre | 161 | 06:12:19.13 |
14 | L.Holdsworth/C.Baird | 161 | 06:12:22.11 |
15 | T.Blanchard/A.Walsh | 161 | 06:12:40.67 |
16 | F.Coulthard/L.Youlden | 161 | 06:12:42.06 |
17 | R.Ingall/R.Briscoe | 161 | 06:13:03.31 |
18 | J.Moffat/T.Douglas | 161 | 06:13:09.67 |
19 | R.Kelly/K.Reindler | 161 | 06:13:11.59 |
20 | M.Engel/S.Johnson | 160 | 06:11:32.68 |
21 | C.Mostert/D.Wood | 156 | 06:12:13.18 |
22 | D.Wall/C.Pither | 156 | 06:13:09.07 |
23 | A.Premat/G.Ritter | 154 | 06:11:56.94 |
24 | T.D’Alberto/J.Reid | 149 | 06:11:52.96 |
25 | M.Caruso/D.Gaunt | 147 | 06:13:33.32 |
26 | T.Slade/A.Thompson | 137 | 06:11:58.19 |
DNF | D.Fiore/M.Halliday | 145 | 05:40:24.63 |
DNF | J.Courtney/G.Murphy | 85 | 03:15:17.87 |
DNF | David Russell | 20 | 48:06.70 |
Végül pedig egy érdekességgel is szolgálunk, a futam alatt a legviccesebb twitter üzenetet a @teknoautosports írta, ahol is elég vidáman fogták fel, hogy Webbnek nincs ablaka.