Szokásosnak mondható izgalmakkal teli futamokat láthattunk, nem megszokott elemekkel fűszerezve. Végre visszatért a V8 Supercars!
Az idei év első futamának már a felvezető köre sem volt sima, hiszen az első szektorban található sikán után gumimelegítés közben a második helyről rajtoló Scott McLaughlin autójában az olajpumpa meghibásodott aminek következtében keresztbe állt a pályán, az autó belterében pedig nagy mennyiségű füst kezdett kavarogni. Így a futamot azonnal félbeszakították piros zászlóval a pályára kiömlött olaj mennyiség miatt. Miután befejezték a takarítást, újra elindult a procedúra, ezúttal gond nélkül lement a felvezető, majd a rajt is simán lezajlott. A poleból induló Whincup nagyszerű rajttal gond nélkül megtartotta a vezető helyét.
Amilyen jónak mondható volt a Nissan Motorsport kvalifikáción nyújtott teljesítménye, annyira borzasztó volt a futamon való. Először James Moffat súrolta a falat a híres "nyolcas" kanyarban, majd Michael Caruso kapott defektet, így mind ketten tízen kívül értek célba. A futamvége felé Dale Wood és az újonc Andre Heimgartner akadtak össze, aminek vétlen részese a szintén újonc Erebus Motorsport versenyző, Ash Walsh lett, de mind célba értek. Nem úgy mint a másik Mercedesszel versenyző Will Davison, akinek autójában az elektronika adta meg magát, így idő előtt fejezte be a versenyt.
Whincup a futam végéig megtartotta az első helyét, megszerezve ezzel a 90. győzelmét, amellyel beérte a ranglistán első helyen tanyázó élő legendát Mark Skaife-et. A második helyen a Ford Performance Racing ifjú tehetségét, Chaz Mostertet, míg a harmadik helyen a Brad Jones Racingben évek óta versenyző Fabian Coulthardot intették le, akinek ez volt az első dobogós helyezése Adelaideben.
Az első futam végeredménye
Poz.
|
Csapat
|
Pilóta
|
Márka
|
Kör
|
Idő
|
1
|
Red Bull Racing Australia
|
Jamie Whincup
|
Holden
|
33
|
48:28.7493
|
2
|
Pepsi Max Crew
|
Chaz Mostert
|
Ford
|
33
|
48:29.6065
|
3
|
Freightliner Racing
|
Fabian Coulthard
|
Holden
|
33
|
48:30.0012
|
4
|
Red Bull Racing Australia
|
Craig Lowndes
|
Holden
|
33
|
48:30.2134
|
5
|
Pepsi Max Crew
|
Mark Winterbottom
|
Ford |
33
|
48:30.7270
|
6
|
Team TEKNO Darrell Lea
|
Shane van Gisbergen
|
Holden
|
33
|
48:31.2505
|
7
|
Holden Racing Team
|
Garth Tander
|
Holden
|
33
|
48:31.7672
|
8
|
Supercheap Auto Racing
|
Tim Slade
|
Holden
|
33
|
48:32.0428
|
9
|
Walkinshaw Racing
|
Lee Holdsworth
|
Holden
|
33
|
48:32.6205
|
10
|
Holden Racing Team
|
James Courtney
|
Holden
|
33
|
48:32.8694
|
11
|
Nissan Motorsport
|
James Moffat
|
Nissan
|
33
|
48:33.3442
|
12
|
Team BOC
|
Jason Bright
|
Holden
|
33
|
48:33.9014
|
13
|
The Bottle-O Racing Team
|
David Reynolds
|
Ford
|
33
|
48:34.4507
|
14
|
Nissan Motorsport
|
Todd Kelly
|
Nissan
|
33
|
48:34.7013
|
15
|
Nissan Motorsport
|
Rick Kelly
|
Nissan
|
33
|
48:35.1777
|
16
|
DJR Team Penske
|
Marcos Ambrose
|
Ford
|
33
|
48:35.8940
|
17
|
Wilson Security Racing GRM
|
David Wall
|
Volvo
|
33
|
48:37.3598
|
18
|
Repair Management Aust Racing
|
Nick Percat
|
Holden
|
33
|
48:38.1134
|
19
|
Team Cooldrive
|
Tim Blanchard
|
Holden
|
33
|
48:38.8906
|
20
|
Erebus Motorsport V8
|
Ash Walsh
|
Mercedes
|
33
|
48:39.0943
|
21
|
Nissan Motorsport
|
Michael Caruso
|
Nissan
|
33
|
48:39.4120
|
22
|
Team GB Galvanizing
|
Dale Wood
|
Holden
|
33
|
49:00.2751
|
23
|
Super Black Racing
|
Andre Heimgartner
|
Ford
|
32
|
48:42.6845
|
DNF
|
Erebus Motorsport V8
|
Will Davison
|
Mercedes
|
28
|
39:27.9925
|
DNF
|
Wilson Security Racing GRM
|
Scott McLaughlin
|
Volvo
|
0
|
-
|
A második futam kész káosz volt. Már a rajt sem volt sima teljesen. Szegény Scott McLaughlint még az ág is húzta ma. A második helyről rajtolt, de beugrott, amit egy tíz másodperces büntetéssel "jutalmaztak" a bírók, amit a pitben kellett letöltenie. Scotty ezt végre is hajtotta, de pont biztonsági autós fázis alatt, ami miatt a verseny végén még tíz másodpercet hozzáadtak a befutott idejéhez képest. A GRM csapat ezen teljesen kibukott, hisz a pit mellett ott állt egy bíró stopperrel a kezében, és mérte a büntetés idejét, ellenben nem szólt, hogy végrehajtani jelen pillanatban nem lehetséges. Emiatt nem rejtették véka alá a TV kamerák előtt sem érzelmeiket, ment a "bulls*it" ezerrel.
A pályán is ment a kakaskodás. Először Ash Walsh bökte oldalba Dale Woodot a négyes kanyarban, majd Michael Caruso ütötte meg David Reynolds jobb hátulját a kilencesben (ami miatt pontlevonással súlytották), de ez nem volt elég az égieknek. Történt ugyanis hogy ezen ütközés következtében eltörött a bal első felfüggesztés, amely a futam legsúlyosabb balesetéhez vezetett. Michael épp a nyolcas kanyarba érkezett, ahol irányíthatatlanná vált az autója és a falnak csapódott. A harmadik körben is megtörtént ugyanez a baleset csak biztonsági autó nélkül, mégpedig az első futamon oly jól szereplő Chaz Mostert vágta falnak Fordját. Szerencsére mind ketten megúszták sérülés nélkül.
Caruso balesetét követően, az addig az élen haladó Whincup elvesztette pozícióját, egy lassú defekt következtében, ami miatt a pitbe is ki kellett állnia, így az élre Fabian Coulthard került, amit a verseny végéig megtartott, megszerezve ezzel önmagának és csapatának az első utcai győzelmet. Mögötte a gyári Holdennel James Courtney, majd Scott McLaughlin futott be, de a fentebb említett esett miatt a kilencedik helyre csúszott vissza, így hivatalosan a harmadik Craig Lowndes lett. Mögöttük szintén gyári Holdennel Tander, majd Fabian csapattársa Jason Bright futott be. A Holdenek tehát taroltak, de nagyon jól szerepeltek a Nissanok és Scotty is az ütött kopott Volvoval, ellenben a Fordok most gyengélkedtek.
Íme a második futam hivatalos végeredménye
Poz.
|
Csapat
|
Pilóta
|
Márka
|
Kör
|
Idő
|
1
|
Freightliner Racing
|
Fabian Coulthard
|
Holden
|
39
|
59:5.6810
|
2
|
Holden Racing Team
|
James Courtney
|
Holden
|
39
|
59:7.6382
|
3
|
Red Bull Racing Australia
|
Craig Lowndes
|
Holden
|
39
|
59:14.5356
|
4
|
Holden Racing Team
|
Garth Tander
|
Holden
|
39
|
59:15.6863
|
5
|
Team BOC
|
Jason Bright
|
Holden |
39
|
59:20.6826
|
6
|
Nissan Motorsport
|
Rick Kelly
|
Nissan
|
39
|
59:21.3620
|
7
|
Nissan Motorsport
|
James Moffat
|
Nissan
|
39
|
59:22.1006
|
8
|
Erebus Motorsport V8
|
Ash Walsh
|
Mercedes
|
39
|
59:23.3816
|
9
|
Wilson Security Racing GRM
|
Scott McLaughlin
|
Volvo
|
39
|
59:23.8877
|
10
|
Walkinshaw Racing
|
Lee Holdsworth
|
Holden
|
39
|
59:23.9692
|
11
|
Pepsi Max Crew
|
Mark Winterbottom
|
Ford
|
39
|
59:24.4597
|
12
|
Nissan Motorsport
|
Todd Kelly
|
Nissan
|
39
|
59:24.8610
|
13
|
Team TEKNO Darrell Lea
|
Shane van Gisbergen
|
Holden
|
39
|
59:25.6900
|
14
|
Repair Management Aust Racing
|
Nick Percat
|
Holden
|
39
|
59:26.1318
|
15
|
Wilson Security Racing GRM
|
David Wall
|
Volvo
|
39
|
59:28.3164
|
16
|
DJR Team Penske
|
Marcos Ambrose
|
Ford
|
39
|
59:29.7910
|
17
|
The Bottle-O Racing Team
|
David Reynolds
|
Ford
|
39
|
59:30.9065
|
18
|
Team GB Galvanizing
|
Dale Wood
|
Holden
|
39
|
59:32.0798
|
19
|
Team Cooldrive
|
Tim Blanchard
|
Holden
|
39
|
59:32.8857
|
20
|
Super Black Racing
|
Andre Heimgartner
|
Ford
|
39
|
59:33.2540
|
21
|
Red Bull Racing Australia
|
Jamie Whincup
|
Holden
|
39
|
60:1.2542
|
DNF
|
Supercheap Auto Racing
|
Tim Slade
|
Holden
|
25
|
39:55.7805
|
DNF
|
Nissan Motorsporrt
|
Michael Caruso
|
Nissan
|
16
|
22:45.1934
|
DNF
|
Pepsi Max Crew
|
Chaz Mostert
|
Ford
|
3
|
04:20.5707
|
DNF
|
Erebus Motorsport V8
|
Will Davison
|
Mercedes
|
0
|
-
|
Holnap 5:55-kor startol a 78 körös hosszú futam, amelyet a koránkelők élőben láthatnak, ha a Facebook oldalunkra látogatnak.
A SZOMBATI FUTAMOKAT TELJES EGÉSZÉBEN EZEN LINK ALATT MEGTEKINTHETITEK!