Folytatjuk sorozatunkat, melyben bemutatjuk az elmúlt pár hét legfontosabb eseményeit, s persze ezáltal azt is, mennyire változik a jövő.
-
A Volvoval fejeztük be az előző részt, most Volvoval kezdjük. Még az előző szezonban a Garry Rogers Motorsport (tehát a 2014-es Volvo csapat) bejelentette, hogy nem kíván a jövő évtől a csapat támogatója lenni (valószínűleg leginkább félelmükben tették ezt a lépést, félnek, hogy a Volvo nem lesz sikeres a V8-ban). Bár sokan kérdezhetik, hogy miért van szüksége görcsösen Garry Rogersnek (csapattulajdonos) gyári támogatás mellett szponzorokra. Nos a válasz egyszerű, nem teljesen gyári alakulat lesz, így nem is kapnak annyi pénzt, amiből fenn tarthatják magukat (akárcsak az Erebus Mercedes brigád). Sokan felvették a kapcsolatot Garry Rogers úrral, de összeget még senki nem tett az asztalra. Amúgy nem kell aggódnia se neki, se senki másnak hisz segítségére ott lesz a Volvo Car Australia.
Említettük a legutóbbi részben, hogy Warren Luff elhagyja (inkább kirúgták) a Red Bull Racing csapatát, s nem ő lesz már Craig Lowndes csapattársa az endurance versenyeken. Nos meg is van a helyére lépő személy, mégpedig nem más, mint Steven Richards, aki 7 éven keresztül szolgálta az FPR (Ford Performance Racing) csapatát, de most tovább áll. Richardsal 2 éves szerződést írtak alá. Háromszor volt Bathurst győztes, 1998-ban, 1999-ben, valamint legutóbb tavaly sikerült meghódítani a „hegyet”. Az egyik legerősebb endurance versenyzőnek tartják mióta 2010-ben visszavonult a teljes állású versenyzéstől. Craig Lowndes-al pedig valószínűleg a legerősebb párosítást alkotják majd 2014-ben az endurance futamokon, főleg Bathurst-ön.
-
A következő hír az egyik nagyon régi Fordos csapatot illeti. A Dick Johnson Racing bejelentette pilóta párosát a 2014-es évre. David Wall és Scott Pye fogja terelgetni a DJR Falconokat, miután sikerült egy nevesebb szponzort találni maguknak, a Wilson Security-t. Pye és Wall, Chaz Mostert, illetve Tim Blanchard megüresedett helyeit töltik ki. Előbbit az FPR leszerződtette, utóbbi még keresi a helyét. Amúgy se Pye se Wall nem tudott felmutatni nagy eredményt az elmúlt szezonban, így nem is érdemes erről beszélni. Elárulták, hogy nagy a nyomás rajtuk, mert teljesíteniük kell ahhoz, hogy bent maradhassanak a V8-ban. Meglátjuk mit hoznak ki a Falconokból.
-
Evezzünk egy kicsit az Erebus Mercedes brigád felé. Maro Engel-t tavaly vészmegoldásként hozták be a V8 Supercars sorozatba, miután Shane van Gisbergen lelépett egykori munkaadójától. Szegény német srác egy esélytelen autóval, teljesen ismeretlen környezetben próbált valami eredményt produkálni, de leginkább arra volt jó, hogy tesztelje az autót és a hibákat szűrje. Egy ilyen gyenge szezon után ki is rúgta a csapat (bár hozzá teszem, nem teljesen ő tehet arról, hogy ilyen gyenge volt az ő szezonja). Elvileg 2 éves szerződést kötöttek vele, de „anyagi” okokra hivatkozva a három autós csapatot kettőre redukálták és logikusan a leggyengébb versenyzőtől váltak meg. Most próbálnak szerencsétlennek valami helyet találni. Szó esett az Ausztrál GT-ről és Asia GT-ről is, valamint endurance futamokról. Hogy mi vár rá? Nehéz kérdés, de sok jóra már ne számítsunk, főleg arra ne, hogy visszakerül a V8 Supercarsba.
-
S végül utolsó blokkunk. Egy újabb Ausztrál dinasztia. Ez is lehetne a címe ennek a cikk résznek. Hogy miért? Larry Perkins legendás Ausztrál túraautó versenyző, aki hatszor hódította meg a Bathurst 1000-et és bekerült a V8 Supercars Hall of Fame-be, habár nem ő tér vissza, de a fia annál inkább. Jack Perkins a Charlie Schwerkolt Racingbe igazolt, ez az a brigád, melyet a múltkori cikkben is említettünk. FPR fiók csapat, tavaly Will Davison testvére Alex vezette, idén pedig úgy tűnt Steve Owen kapja meg a gépet, de aztán mégsem. Visszatérve Jack Perkinsre, évekkel ezelőtt már versenyzett a sorozatban, de 2007-ben cukorbetegséggel diagnosztizálták, ezért nem vehetett részt néhány futamon, majd mikor visszatért, az eredmények nem jöttek. Több évben is próbálkozott, de a fiatalsága és eredménytelensége egyaránt kihatással volt arra, hogy 2009 után már csak endurance másodpilótának szerződtették. Tavaly Scott McLaughlin mellett láthattuk, s igen szép eredménynek mondható a két darab 8. helyezés, melyet Sandownban és Bathurstön együtt szereztek. Emellett a Dunlop Seriesben a nagyszerű összesített 4. helyet is megkaparintotta a bajnokságban. Meglátjuk idén mire lesz képes.