Elképesztő futamokat láthattunk a mai napon, főleg a második versenyen. Fantasztikus volt a hangulat, a show, ilyen téren a szokásost láthattuk. A kint lévő nézők üvöltöttek, a versenyzők pedig apait anyait beleadtak.
Az első futamon sima start után egy sima versenyt futottak a srácok, nem voltak nagy kockáztatások, túl sok előzést sem láthattunk, nagy kakaskodásokat is kerülték, tehát ahogy várható volt, spóroltak a második futamra. Chaz Mostert volt egyedül aki a 4. kanyarban nem nagy tempóval a falnak ütközött.
A két Red Bullos rögtön az élre tört Whincup - Lowndes sorrendben, s a futam végéig megtartották a pozíciójukat ebben a sorrendben. Mögöttük a mindig tüzes Shane van Gisbergen ért fel a dobogó legalsó fokára. A Volvo nagyon ígéretesnek bizonyult az első futamon, az előkelő 7. helyet sikerült megkaparintani Scott McLaughlin révén. A tavaly csatlakozott gyártók közül még mindig a Nissan a jobb, sőt, az előző évhez képest előreléptek, mely ezen a futamon is már megmutatkozott. Rick Kelly személyében a 6. helyig sikerült felküzdeniük magukat. A Mercedes még mindig a középmezőnyben van leginkább, de náluk is látszódott a fejlődés. A Holdenek és Fordok (leginkább a gyári alakulatok) nem muzsikálnak már úgy mint régen (jó...egy futamnap alatt nem szabad ítélkezni, de azért sajnos érződik, hogy van min javítani). Hozzák a szokásos szereplők a TOP10-es eredményt, de már a TOP 5-ből egyre inkább kiszorulnak.
Poz.
|
Csapat
|
Pilóta
|
Márka
|
Kör
|
Idő
|
1
|
Red Bull Racing Australia
|
Jamie Whincup
|
Holden
|
39
|
53:57.5158
|
2
|
Red Bull Racing Australia
|
Craig Lowndes
|
Holden
|
39
|
54:00.2930
|
3
|
Tekno VIP Petfoods
|
Shane Van Gisbergen
|
Holden
|
39
|
54:05.3584
|
4
|
Ford Pepsi Max Crew
|
Mark Winterbottom
|
Ford
|
39
|
54:11.4219
|
5
|
Lockwood Racing
|
Fabian Coulthard
|
Holden
|
39
|
54:16.7525
|
6
|
Jack Daniel’s Racing
|
Rick Kelly
|
Nissan
|
39
|
54:21.5366
|
7
|
Valvoline Racing GRM
|
Scott McLaughlin
|
Volvo
|
39
|
54:21.9777
|
8
|
Team BOC
|
Jason Bright
|
Holden
|
39
|
54:22.2645
|
9
|
Holden Racing Team
|
James Courtney
|
Holden
|
39
|
54:28.6882
|
10
|
Wilson Security Racing
|
Scott Pye
|
Ford
|
39
|
54:30.3200
|
11
|
Holden Racing Team
|
Garth Tander
|
Holden
|
39
|
54:30.9458
|
12
|
RMA Racing
|
Russell Ingall
|
Holden
|
39
|
54:33.5104
|
13
|
Erebus Motorsport V8
|
Will Davison
|
Mercedes
|
39
|
54:33.9643
|
14
|
Wilson Security Racing
|
David Wall
|
Ford
|
39
|
54:37.2445
|
15
|
Supercheap Auto Racing
|
Tim Slade
|
Holden
|
39
|
54:38.0140
|
16
|
Jack Daniel’s Racing
|
Todd Kelly
|
Nissan
|
39
|
54:41.2213
|
17
|
Erebus Motorsport V8
|
Lee Holdsworth
|
Mercedes
|
39
|
54:42.2120
|
18
|
Norton Hornets
|
Michael Caruso
|
Nissan
|
39
|
54:56.5980
|
19
|
Team JELD-WEN
|
Jack Perkins
|
Ford
|
39
|
54:56.9029
|
20
|
Norton Hornets
|
James Moffat
|
Nissan
|
38
|
54:07.8420
|
21
|
Valvoline Racing GRM
|
Robert Dahlgren
|
Volvo
|
38
|
54:12.7232
|
22
|
Walkinshaw Racing
|
Nick Percat
|
Holden
|
35
|
55:01.5615
|
23
|
Team Advam/GB
|
Dale Wood
|
Holden
|
32
|
55:11.7337
|
24
|
Ford Pepsi Max Crew
|
Chaz Mostert
|
Ford
|
21
|
48:03.6999
|
25
|
The Bottle-O Racing Team
|
David Reynolds
|
Ford
|
12
|
48:18.5027
|
A második futam jóval mozgalmasabb volt. Első sorból Lowndes és McLaughlin indulhattak.
A rajt itt is (meglepetésre) sima volt. A kakaskodások is felerősödtek. A legkeményebb figurának Whincup és Gisbergen mutatkozott. Előbbi sikeresen megelőzte McLaughlint és csapattársa mögött haladt a második helyen a kiállásig, ahol azonban a csapata hibázott s így visszacsúszott pár helyet. Utóbbi már ennél is agresszívabb volt. A hosszú egyenes végén lévő visszafordítóban próbálta meg Scott Pye-t megelőzni, de elmérte magát, s kiforgatta a Fordos pilótát. Ezért Shane-t egy áthajtásos büntetéssel "jutalmazták". Később többször újra és újra próbálkozott, s egyszer ismét elmérte magát, amikor Tim Slade-n próbálta magát áthámozni. Slade próbálta elkerülni az ütközést, de ahogy fordította az autót Shane autójának bal hátsójához ért, SvG pedig a bukótérbe forgott. Itt a versenybíróság nem lépett közbe.
Volt egy érdekes eset a pályán. James Courtney próbált előretörne, de benézte a szituációt, két autó közé szorult, s autójának bal oldali ajtaja egészen elképesztő módon, visszafele kinyílt, melyet a menetszél jól megtépázott (a pitben meg a maradékot a szerelői letépték, így a maradék távot bal ajtó nélkül vezette le Courney), ezért az ott maradt törmelékek miatt behozták a biztonsági autót.
Ez jó alaposan összerázta a mezőnyt. Az újraindításnál sem voltak különösebb problémák, viszont már kijelenthető, hogy az év egyik legnagyobb csatáját hozta el nekünk. Scott McLaughlin összeszorított fogakkal küzdött a második helyért, amire Jamie Whincupnak fájt a leginkább a foga. Az utolsó körben, mindent beleadva Whincup a 8-as kanyar utáni hajtűben kívülről bebújt McLaughlin mellé, és ami elképesztő, hogy meg is fogta a pozíciót, a következő kanyarkombinációban már Whincup volt nyerő helyzetben, Scott centikre volt a falaktól, de az utolsó kanyarban Whincup hibázott ezt kihasználva pedig a célegyenesben McLaughlin futott be másodikként.
Holnap jön a hosszú 3. futam, élőben, magyar idő szerint 5:45-kor kezdődik.
Íme az utolsó kör:
Második futam összefoglalója:
Poz.
|
Csapat
|
Pilóta
|
Márka
|
Kör
|
Idő
|
1
|
Red Bull Racing Australia
|
Craig Lowndes
|
Holden
|
39
|
56:12.9270
|
2
|
Valvoline Racing GRM
|
Scott McLaughlin
|
Volvo
|
39
|
56:17.6597
|
3
|
Red Bull Racing Australia
|
Jamie Whincup
|
Holden
|
39
|
56:18.4779
|
4
|
Ford Pepsi Max Crew
|
Mark Winterbottom
|
Ford
|
39
|
56:27.7221
|
5
|
Lockwood Racing
|
Fabian Coulthard
|
Holden
|
39
|
56:27.9472
|
6
|
Ford Pepsi Max Crew
|
Chaz Mostert
|
Ford
|
39
|
56:28.2508
|
7
|
Holden Racing Team
|
Garth Tander
|
Holden
|
39
|
56:28.5985
|
8
|
Norton Hornets
|
Michael Caruso
|
Nissan
|
39
|
56:37.4829
|
9
|
Jack Daniel’s Racing
|
Todd Kelly
|
Nissan
|
39
|
56:38.2005
|
10
|
Erebus Motorsport V8
|
Will Davison
|
Mercedes
|
39
|
56:38.4460
|
11
|
Jack Daniel’s Racing
|
Rick Kelly
|
Nissan
|
39
|
56:39.3095
|
12
|
Norton Hornets
|
James Moffat
|
Nissan
|
39
|
56:41.2775
|
13
|
RMA Racing
|
Russell Ingall
|
Holden
|
39
|
56:41.6359
|
14
|
Supercheap Auto Racing
|
Tim Slade
|
Holden
|
39
|
56:42.5538
|
15
|
Walkinshaw Racing
|
Nick Percat
|
Holden
|
39
|
56:47.6000
|
16
|
Tekno VIP Petfoods
|
Shane Van Gisbergen
|
Holden
|
39
|
56:47.9469
|
17
|
Erebus Motorsport V8
|
Lee Holdsworth
|
Mercedes
|
39
|
56:48.7076
|
18
|
Holden Racing Team
|
James Courtney
|
Holden
|
39
|
56:50.4807
|
19
|
The Bottle-O Racing Team
|
David Reynolds
|
Ford
|
39
|
56:50.9894
|
20
|
Wilson Security Racing
|
Scott Pye
|
Ford
|
39
|
56:52.8021
|
21
|
Team BOC
|
Jason Bright
|
Holden
|
39
|
56:58.7978
|
22
|
Team JELD-WEN
|
Jack Perkins
|
Ford
|
39
|
56:59.8576
|
23
|
Valvoline Racing
|
Robert Dahlgren
|
Volvo
|
39
|
57:01.7143
|
24
|
Team Advam/GB
|
Dale Wood
|
Holden
|
39
|
57:32.1651
|
25
|
Wilson Security Racing
|
David Wall
|
Ford
|
37
|
53:59.9732
|