Menü

Általános 

 

►  Hírek

►  V8 Supercars ismertető

►  Technikai adatok

►  COTF projekt

►  TV közvetítés

►  Impresszum

 

 2015-ös szezon

 

►  Versenynaptár

►  Versenyzők

►  Teljes futamok

►  Összefoglalók

 

2014-es szezon

 

►  Versenynaptár

►  Összefoglalók

►  A bajnokság végeredménye

 

2013-as szezon

 

►  Versenyzők

►  Összefoglalók

►  A bajnokság végeredménye

Kövess minket Facebookon

Partnereink

GP2-VSRLogo.png

 

 

inhu_logo.png

Címkék

12hr (1) 2013 (5) 2014 (19) 2015 (6) 2017 (5) adelaide (11) Adelaide (1) adrian burgess (1) aláírt (1) armor all (2) audi (1) bajnokság (1) baleset (3) bathurst (10) bathurst12hr (1) bathurst 1000 (3) bathust (1) bevezető (1) bjr (2) BOC (1) brad jones racing (2) büntetés (1) cadillac (1) chaz mostert (2) courtney (2) craig lowndes (1) Craig Lowndes (2) crash (3) csapatváltás (1) csata (1) David Wall (1) DJR (1) djr (2) dunlop (1) dunlop series (2) Eastern Creek (1) eastern creek (1) endurance (2) erebus (3) erebus motorsport (2) ezt is (1) F1 (1) fabian coulthard (2) ford (2) ford performance racing (1) formula (1) Formula-1 (1) fpr (7) fredrik lestrup (1) frosty (9) futam (3) gisbergen (1) gold coast (2) gold coast 600 (1) GRM (1) grm (2) gt3 (1) győzelem (1) holden (1) Holden (1) holden racing team (3) HRT (1) hrt (2) hsv (1) ingall (2) insignia (1) ipswich (1) jack daniels (1) james courtney (2) jamie (1) jamie sharp (1) Jamie Whincup (1) jamie whincup (1) jason bright (1) jeld-wen (1) kelly (1) költözés (1) kvalifikáció (3) ldm (1) lmd (1) lowndes (5) lucas dumbrell motorsport (1) maranello (1) marcos ambrose (1) mark dutton (1) mark winterbottom (1) maro engel (2) matt chahda (1) Melbourne (1) mercedes (3) motor (1) nandi kiss (1) nismo (1) nissan (1) nyolchenger (1) onboard (1) opel (1) összefoglaló (2) összegyűjtöttük (1) penske (1) Perkins (1) perth (1) phillip island (3) pilóták (1) polestar (1) polestar racing (3) practice (2) queensland (1) race (1) race1 (1) rajt. (1) rajtlista (1) rbr (1) red bull (4) red bull racing (2) reynolds (1) rick kelly (1) robert dahlgren (1) roland dane (1) russell ingall (2) ryan walkinshaw (1) sandown 500 (1) scott mclaughlin (2) scott pye (2) Scott Pye (1) seat (1) Shane Van Gisbergen (1) shane van gisbergen (2) spíler (1) spíler tv (1) sp tools (1) stcc (1) Steven Richards (1) stream (1) supercars (3) SuperSprint (1) SuperStreet (1) surfers (2) surfers paradise (1) svéd túraautó (1) sydney (2) sydney motorsport park (1) szabályok (1) szabály változás (1) szerződés (1) szezonnyitó (1) tavasz (1) taz doughlas (1) team penske (1) teljes futam (1) tény (1) teszt (2) the bottleO ford (1) timslade (1) tim slade (2) tíz (1) tíz tény (1) toll (2) Tony DAlberto (1) top ten shootout (1) tv (1) ütközés (1) v6 (1) v6 turbo (1) v8supercars (5) v8 supercars (23) v8 utes (1) változás (1) végre (1) verseny (1) versenynaptár (1) video (2) visszatérés (1) visszavonulás (1) volvo (7) vsr (1) walkinshaw racing (3) whincup (3) will davison (2) Will Davison (2) wilson security racing (1) winterbottom (1) xbox one racing (1) Címkefelhő

Kövesd a szerkesztőket



Statisztika

Frosty nyerte a Bathurst 1000-et!

Baski Dávid 2013.10.14. 18:24

Hatalmas meglepetésre az egész hétvégén domináló Jamie Whincup helyett Mark "Forsty" Winterbottom és Steven Richards nyerte az év legfontosabb versenyét. Az időmérőt és a szétlövést is megnyerő Whincup ugyan szorosan ott lihegett az FPR-os Frosty nyakán, de végül nem sikerült megelőznie. Lássuk picit részletesebben mi is történt 161 kör alatt.

Mark-Winterbottom-Steven-Richards-344x205.pngSteven Richards & Mark Winterbottom

A rajtnál nem volt baleset, mindenki óvatosan kezdte a hosszú versenyt. A Red Bull mindkét autójában a vendég pilóták indultak, Dumbrell és Luff egyaránt remekül rajtolt. Frosty csúnyán beragadt a rajtnál, több pozíciót is veszített, míg a legjobb rajtot az újonc Scott McLaughlin mutatta be.

A verseny viszonylag nyugodtan zajlott le, az első sárga zászlós szakasz a #7-es rajtszámú Jack Daniel's racing baleseténél érkezett, amikor is David Russel elütött egy a pályán ugráló kengurut. Személyi sérülés szerencsére nem történt, ellenben Todd Kelly úgy esett ki a versenyből, hogy be sem ülhetett az autóba. Ez még soha nem fordult elő a fiatalabb Kellyvel. Az esetet megelőzően Russel Ingall is csak nagy szerencsével kerülte el az ütközést az erszényesekkel.

Nissan-Todd-Kelly-David-Russell-Bathurst-1000-344x229.jpgAz összetört #7-es

A futam ezt követően nagyobb események nélkül zajlott, egy-egy kialakuló párharccal és oda-vissza előzésekkel. A 39. körben a Fabian Coulthard – Luke Youlden kettősért szorító szurkolók nézték feszülten, ahogy a #14-es autó csíkot húz maga után a pályán, a kocsit azonnal a pitbe rendelték, kiderült, hogy nincs nagyobb baj, a hűtőn volt egy lyuk, amelyet a csapat gyorsan be is tapasztott.

A verseny közepére nagyon felerősödött a szél és rengeteg szemetet fújt a pályára. Több autó is vitt magával a pitbe kalapot, esernyő darabokat, zacskót, de komolyabb gond ebből nem származott.

A 84. körben egy igazi pikáns küzdelmet láthattunk Will Davison és Murphy között, amely során többször is koccantak egymással a felek, végül Davison került ki győztesen az ütközetből.

James Courtney és Greg Murphy versenyének utóbbi hibája vetett véget, ugyanis a 86. körben csúnyán odaverte a #22-es HRT-t a falhoz.

A 114. körben kiesett a #34-es Fujitsu GRM, Premat autójából ugyanis ömlött az üzemanyag.

A 120. körben a #300-as rajtszámú Norton Nissan motorja megadta magát Daniel Gauntal a fedélzeten, így újabb Safety Car fázis következett.

A 131. körben elkezdett füstöt onani magából a Wilson Security Racing autója is.

A 140. körben Craig Lowndes eltalálta a falat az autójával, ezt követően némileg folyt az üzemanyag a kocsiból, végül nem lett komolyabb baj.

Éleződött a harc a végére, Reynolds jó taktikán volt és próbálta utolérni a Bright, Lowndes, Tander alkotta vonatot, elöl pedig Mark Winterbottomot üldözte Jamie Whincup. Tander friss gumikkal eredt volna az élen autózó kettős nyomába, egészen kiváló taktikának tűnt a HRT ötlete, azonban amikor utolérte Lowndest és Brightot egyszerűen nem tudta őket megelőzni. Fej-fej mellett haladtak, de Bright autója sokáig nagyon nagyon széles volt, végül hibázott, ám ezt legjobban Craig Lowndes használta ki, így hármuk csatájából ő került ki győztesen.

frostyfamily.png

Jamie Whincup a végére teljesen felért Mark Winterbottomra, előzési kísérletét azonban Frosty agresszíven visszaverte, így pályafutása során először megnyerte a Supercheap Auto Bathurst 1000-et.

poz. pilóták kör idő
1 M.Winterbottom/S.Richards 161 06:11:27.93
2 J.Whincup/P.Dumbrell 161 06:11:28.41
3 C.Lowndes/W.Luff 161 06:11:34.17
4 G.Tander/N.Percat 161 06:11:35.03
5 J.Bright/A.Jones 161 06:11:42.07
6 S.Pye/P.Morris 161 06:11:48.19
7 W.Davison/S.Owen 161 06:11:57.20
8 S.McLaughlin/J.Perkins 161 06:12:11.27
9 D.Reynolds/D.Canto 161 06:12:14.00
10 A.Priaulx/M.Ekstrom 161 06:12:16.21
11 S.Van Gisbergen/J.Bleekemolen 161 06:12:18.41
12 J.Webb/M.Lieb 161 06:12:18.78
13 A.Davison/J.McIntyre 161 06:12:19.13
14 L.Holdsworth/C.Baird 161 06:12:22.11
15 T.Blanchard/A.Walsh 161 06:12:40.67
16 F.Coulthard/L.Youlden 161 06:12:42.06
17 R.Ingall/R.Briscoe 161 06:13:03.31
18 J.Moffat/T.Douglas 161 06:13:09.67
19 R.Kelly/K.Reindler 161 06:13:11.59
20 M.Engel/S.Johnson 160 06:11:32.68
21 C.Mostert/D.Wood 156 06:12:13.18
22 D.Wall/C.Pither 156 06:13:09.07
23 A.Premat/G.Ritter 154 06:11:56.94
24 T.D’Alberto/J.Reid 149 06:11:52.96
25 M.Caruso/D.Gaunt 147 06:13:33.32
26 T.Slade/A.Thompson 137 06:11:58.19
DNF D.Fiore/M.Halliday 145 05:40:24.63
DNF J.Courtney/G.Murphy 85 03:15:17.87
DNF David Russell 20 48:06.70


Végül pedig egy érdekességgel is szolgálunk, a futam alatt a legviccesebb twitter üzenetet a @teknoautosports írta, ahol is elég vidáman fogták fel, hogy Webbnek nincs ablaka.

Untitled.png

Címkék: frosty bathurst fpr

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://v8supercars.blog.hu/api/trackback/id/tr475568242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.