Menü

Általános 

 

►  Hírek

►  V8 Supercars ismertető

►  Technikai adatok

►  COTF projekt

►  TV közvetítés

►  Impresszum

 

 2015-ös szezon

 

►  Versenynaptár

►  Versenyzők

►  Teljes futamok

►  Összefoglalók

 

2014-es szezon

 

►  Versenynaptár

►  Összefoglalók

►  A bajnokság végeredménye

 

2013-as szezon

 

►  Versenyzők

►  Összefoglalók

►  A bajnokság végeredménye

Kövess minket Facebookon

Partnereink

GP2-VSRLogo.png

 

 

inhu_logo.png

Címkék

12hr (1) 2013 (5) 2014 (19) 2015 (6) 2017 (5) adelaide (11) Adelaide (1) adrian burgess (1) aláírt (1) armor all (2) audi (1) bajnokság (1) baleset (3) bathurst (10) bathurst12hr (1) bathurst 1000 (3) bathust (1) bevezető (1) bjr (2) BOC (1) brad jones racing (2) büntetés (1) cadillac (1) chaz mostert (2) courtney (2) craig lowndes (1) Craig Lowndes (2) crash (3) csapatváltás (1) csata (1) David Wall (1) djr (2) DJR (1) dunlop (1) dunlop series (2) eastern creek (1) Eastern Creek (1) endurance (2) erebus (3) erebus motorsport (2) ezt is (1) F1 (1) fabian coulthard (2) ford (2) ford performance racing (1) formula (1) Formula-1 (1) fpr (7) fredrik lestrup (1) frosty (9) futam (3) gisbergen (1) gold coast (2) gold coast 600 (1) grm (2) GRM (1) gt3 (1) győzelem (1) holden (1) Holden (1) holden racing team (3) hrt (2) HRT (1) hsv (1) ingall (2) insignia (1) ipswich (1) jack daniels (1) james courtney (2) jamie (1) jamie sharp (1) jamie whincup (1) Jamie Whincup (1) jason bright (1) jeld-wen (1) kelly (1) költözés (1) kvalifikáció (3) ldm (1) lmd (1) lowndes (5) lucas dumbrell motorsport (1) maranello (1) marcos ambrose (1) mark dutton (1) mark winterbottom (1) maro engel (2) matt chahda (1) Melbourne (1) mercedes (3) motor (1) nandi kiss (1) nismo (1) nissan (1) nyolchenger (1) onboard (1) opel (1) összefoglaló (2) összegyűjtöttük (1) penske (1) Perkins (1) perth (1) phillip island (3) pilóták (1) polestar (1) polestar racing (3) practice (2) queensland (1) race (1) race1 (1) rajt. (1) rajtlista (1) rbr (1) red bull (4) red bull racing (2) reynolds (1) rick kelly (1) robert dahlgren (1) roland dane (1) russell ingall (2) ryan walkinshaw (1) sandown 500 (1) scott mclaughlin (2) scott pye (2) Scott Pye (1) seat (1) shane van gisbergen (2) Shane Van Gisbergen (1) spíler (1) spíler tv (1) sp tools (1) stcc (1) Steven Richards (1) stream (1) supercars (3) SuperSprint (1) SuperStreet (1) surfers (2) surfers paradise (1) svéd túraautó (1) sydney (2) sydney motorsport park (1) szabályok (1) szabály változás (1) szerződés (1) szezonnyitó (1) tavasz (1) taz doughlas (1) team penske (1) teljes futam (1) tény (1) teszt (2) the bottleO ford (1) timslade (1) tim slade (2) tíz (1) tíz tény (1) toll (2) Tony DAlberto (1) top ten shootout (1) tv (1) ütközés (1) v6 (1) v6 turbo (1) v8supercars (5) v8 supercars (23) v8 utes (1) változás (1) végre (1) verseny (1) versenynaptár (1) video (2) visszatérés (1) visszavonulás (1) volvo (7) vsr (1) walkinshaw racing (3) whincup (3) Will Davison (2) will davison (2) wilson security racing (1) winterbottom (1) xbox one racing (1) Címkefelhő

Kövesd a szerkesztőket



Statisztika

A még meg nem erősített 2017-es szabályokról

Baski Dávid 2015.03.10. 16:43

Tavaly év végén a V8 Supercars vezetősége bejelentette, hogy 2017-től új változások, szabályok fognak életbe lépni az autókkal kapcsolatban. A 2013-as nagy változásokra építve (COTF - Car of the future) fejlesztik tovább az autókat motorikusan, valamint formailag.

v8-diagram-new.png

A "Gen2" platform lehetőséget ad arra, hogy más motor illetve vázak versenyezzenek a jelenlegi V8-as négy ajtós sedánokkal. Hogy milyen motorok jöhetnek? Ez még vita tárgya, de amit elképzeltek, az az, hogy turbófeltöltésű négy, illetve hat hengeresek versenyezhetnének a jelenlegi V8-as szívekkel. Tehát fontosnak tartják azt, hogy a V8 ne tűnjön el a szériából, viszont nem zárkóznak el a kisebb hengerű vasaktól. A kérdés náluk az, ami nálam is. Mennyire hozható egy szintre három különböző motorral ellátott autó, hogy közel azonos időket fussanak, tehát ne a teljesítménybeli különbségek határozzák meg a bajnokságot, hiszen az elengedhetetlen, mindig is az volt, még a 60-as 70-es években is, amikor a Mustangok küzdöttek a Chargerekkel, Holden Toranak ellen.

Az elsődleges irányelv a következő. A választott autótípusnak kereskedelmi forgalomban elérhetőnek kell lennie az Ausztrál piacon, és erőteljesen hasonlítania kell az utcai verziójára. Nem lehetnek farmotorosok, mindenképp hátsó kerekesnek. négyülésesnek, és természetesen jobb kormányosnak kell lenniük. A versenyautók a 2013-as COTF szabályoknak megfelelően maradnak kasztni és alkatrészek terén.

James Warburton a széria vezetője beszélt arról az újságíróknak, hogy fontos, hogy lépést tartsanak a mai korral, nem szabad lemaradni, mert a gyártók ezeket a szériákat keresik, ahol van jövő, ahova érdemes invesztálni a jövőbeni utcai autók irányelvei miatt, máskülönben nem érdekük versenyezni. Leszögezte, hogy semmilyen motorikus vagy kasztni változás nem okozhat többlet előnyt egy másik márkán felül.

Az irányelveket 2015 év végén véglegesítik, és 2016-ban Februárjában már tesztelni szeretnék ezen változásokat.

Címkék: változás szabályok 2017 supercars v8 supercars szabály változás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://v8supercars.blog.hu/api/trackback/id/tr27256951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása