Tavaly év végén a V8 Supercars vezetősége bejelentette, hogy 2017-től új változások, szabályok fognak életbe lépni az autókkal kapcsolatban. A 2013-as nagy változásokra építve (COTF - Car of the future) fejlesztik tovább az autókat motorikusan, valamint formailag.
A "Gen2" platform lehetőséget ad arra, hogy más motor illetve vázak versenyezzenek a jelenlegi V8-as négy ajtós sedánokkal. Hogy milyen motorok jöhetnek? Ez még vita tárgya, de amit elképzeltek, az az, hogy turbófeltöltésű négy, illetve hat hengeresek versenyezhetnének a jelenlegi V8-as szívekkel. Tehát fontosnak tartják azt, hogy a V8 ne tűnjön el a szériából, viszont nem zárkóznak el a kisebb hengerű vasaktól. A kérdés náluk az, ami nálam is. Mennyire hozható egy szintre három különböző motorral ellátott autó, hogy közel azonos időket fussanak, tehát ne a teljesítménybeli különbségek határozzák meg a bajnokságot, hiszen az elengedhetetlen, mindig is az volt, még a 60-as 70-es években is, amikor a Mustangok küzdöttek a Chargerekkel, Holden Toranak ellen.
Az elsődleges irányelv a következő. A választott autótípusnak kereskedelmi forgalomban elérhetőnek kell lennie az Ausztrál piacon, és erőteljesen hasonlítania kell az utcai verziójára. Nem lehetnek farmotorosok, mindenképp hátsó kerekesnek. négyülésesnek, és természetesen jobb kormányosnak kell lenniük. A versenyautók a 2013-as COTF szabályoknak megfelelően maradnak kasztni és alkatrészek terén.
James Warburton a széria vezetője beszélt arról az újságíróknak, hogy fontos, hogy lépést tartsanak a mai korral, nem szabad lemaradni, mert a gyártók ezeket a szériákat keresik, ahol van jövő, ahova érdemes invesztálni a jövőbeni utcai autók irányelvei miatt, máskülönben nem érdekük versenyezni. Leszögezte, hogy semmilyen motorikus vagy kasztni változás nem okozhat többlet előnyt egy másik márkán felül.
Az irányelveket 2015 év végén véglegesítik, és 2016-ban Februárjában már tesztelni szeretnék ezen változásokat.