Menü

Általános 

 

►  Hírek

►  V8 Supercars ismertető

►  Technikai adatok

►  COTF projekt

►  TV közvetítés

►  Impresszum

 

 2015-ös szezon

 

►  Versenynaptár

►  Versenyzők

►  Teljes futamok

►  Összefoglalók

 

2014-es szezon

 

►  Versenynaptár

►  Összefoglalók

►  A bajnokság végeredménye

 

2013-as szezon

 

►  Versenyzők

►  Összefoglalók

►  A bajnokság végeredménye

Kövess minket Facebookon

Partnereink

GP2-VSRLogo.png

 

 

inhu_logo.png

Címkék

12hr (1) 2013 (5) 2014 (19) 2015 (6) 2017 (5) Adelaide (1) adelaide (11) adrian burgess (1) aláírt (1) armor all (2) audi (1) bajnokság (1) baleset (3) bathurst (10) bathurst12hr (1) bathurst 1000 (3) bathust (1) bevezető (1) bjr (2) BOC (1) brad jones racing (2) büntetés (1) cadillac (1) chaz mostert (2) courtney (2) Craig Lowndes (2) craig lowndes (1) crash (3) csapatváltás (1) csata (1) David Wall (1) djr (2) DJR (1) dunlop (1) dunlop series (2) Eastern Creek (1) eastern creek (1) endurance (2) erebus (3) erebus motorsport (2) ezt is (1) F1 (1) fabian coulthard (2) ford (2) ford performance racing (1) formula (1) Formula-1 (1) fpr (7) fredrik lestrup (1) frosty (9) futam (3) gisbergen (1) gold coast (2) gold coast 600 (1) grm (2) GRM (1) gt3 (1) győzelem (1) holden (1) Holden (1) holden racing team (3) hrt (2) HRT (1) hsv (1) ingall (2) insignia (1) ipswich (1) jack daniels (1) james courtney (2) jamie (1) jamie sharp (1) jamie whincup (1) Jamie Whincup (1) jason bright (1) jeld-wen (1) kelly (1) költözés (1) kvalifikáció (3) ldm (1) lmd (1) lowndes (5) lucas dumbrell motorsport (1) maranello (1) marcos ambrose (1) mark dutton (1) mark winterbottom (1) maro engel (2) matt chahda (1) Melbourne (1) mercedes (3) motor (1) nandi kiss (1) nismo (1) nissan (1) nyolchenger (1) onboard (1) opel (1) összefoglaló (2) összegyűjtöttük (1) penske (1) Perkins (1) perth (1) phillip island (3) pilóták (1) polestar (1) polestar racing (3) practice (2) queensland (1) race (1) race1 (1) rajt. (1) rajtlista (1) rbr (1) red bull (4) red bull racing (2) reynolds (1) rick kelly (1) robert dahlgren (1) roland dane (1) russell ingall (2) ryan walkinshaw (1) sandown 500 (1) scott mclaughlin (2) scott pye (2) Scott Pye (1) seat (1) shane van gisbergen (2) Shane Van Gisbergen (1) spíler (1) spíler tv (1) sp tools (1) stcc (1) Steven Richards (1) stream (1) supercars (3) SuperSprint (1) SuperStreet (1) surfers (2) surfers paradise (1) svéd túraautó (1) sydney (2) sydney motorsport park (1) szabályok (1) szabály változás (1) szerződés (1) szezonnyitó (1) tavasz (1) taz doughlas (1) team penske (1) teljes futam (1) tény (1) teszt (2) the bottleO ford (1) timslade (1) tim slade (2) tíz (1) tíz tény (1) toll (2) Tony DAlberto (1) top ten shootout (1) tv (1) ütközés (1) v6 (1) v6 turbo (1) v8supercars (5) v8 supercars (23) v8 utes (1) változás (1) végre (1) verseny (1) versenynaptár (1) video (2) visszatérés (1) visszavonulás (1) volvo (7) vsr (1) walkinshaw racing (3) whincup (3) will davison (2) Will Davison (2) wilson security racing (1) winterbottom (1) xbox one racing (1) Címkefelhő

Kövesd a szerkesztőket



Statisztika

"Frank the Tank" ismét megmutatta magát

Baski Dávid 2015.03.01. 22:10

James Courtney győzött a 78 körös harmadik futamon Adelaideben, amelyet az ő szokásos módján ünnepelt meg. Mögötte a TEKNO csapat tehetsége, Shane van Gisbergen, míg harmadik helyen Courtney csapattársa, Garth Tander végzett.

1473011_10152779522564506_5348068273370066049_n.jpg

Tarolt a Holden Racing Team a nem túl izgalmas 250 kilométeres nagydíjon. A csapat magabiztosan hozta az első és harmadik helyet, aminek köszönhetően Courtney az élre ugrott a bajnoki táblázaton az első forduló után. A rajt sima volt, Fabian Coulthard volt az aki kicsit beragadt és visszacsúszott néhány helyet, de semmi drámai nem történt, legalább is a TV képernyőén nem látszott.

Utólag azonban kiderült, hogy szegény Scott McLaughlint tényleg nagyon húzza az a bizonyos ág, ugyanis rögtön az első körben elromlott (vagy kicsúszott a helyéről) az autó belterében található, üdítőjéhez csatlakoztatott szívószál. Tudni kell, hogy Ausztráliában pokoli a hőség alapból, a hétvégén az átlag hőmérséklet körülbelül 30 Celsius fok volt nappal. Ezen kívül a kipufogó csövet az autó alján vezetik el, így alulról, illetve a motortérből is a beltérbe áramlik rengeteg hő. Összességében körülbelül 50-60 Celsius fok szokott lenni az autók belsejében lévő hőmérséklet! Hihetetlennek tűnhet, de ez a valóság. Szóval nem jutott folyadékhoz az első körtől kezdve, de tetézzük ezt, mert a generátor is meghibásodott a második körben, ami miatt ki kellett kapcsolnia a bizonyos "cool suit"-ot, magyarul a hűtőruhát (erről már régebben sokszor megígértem, de most már tényleg írni fogok), hogy a befecskendezésre maradjon áram. Az erőfeszítések hiábavalóak voltak ugyanis a 38. körben ki kellett cserélni a generátort. Így a 3. helyről visszacsúszott a mezőny végére, majd végül a 18. helyen intették le 4 kör hátrányban. A pitben a szerelőknek kellett kiszedni őt, ugyanis a hőségtől és a folyadékhiánytól teljesen kimerült. Láttunk már ilyet korábban is, sőt, más autósportokban is, de a V8 Supercarsban sokszor előfordul, és mindig drámaiak ezek a pillanatok. Szerencsére utána nem sokkal jobban lett Scotty, és már annak is örült hogy pontokat tudott menteni, amik a végelszámolásban aranyat érhetnek.

Visszatérve a futamra. Mindenki tartalékolt, és a stratégiával játszott, de a 24. illetve a 33. körben minden felborult. Mind a két alkalommal a biztonsági autónak kellet bejönni. A 24.-ben Ash Walsh elektronikai hiba miatt megállt a pályán, a 33.-ban Lee Holdsworth csapódott a híres nyolcas kanyarban a falnak. A kavarodásból Shane van Gisbergen jött ki a legjobban, hisz neki voltak az élmezőnyből a legfrissebbek az abroncsai és szépen jött fel, egészen Courtney nyakáig, de őt már nem bírta leküzdeni. Ezzel még nem ért véget a futam, mert az utolsó körben még történt egy nagy baleset, csak hogy a szokásokat megtartsák a fiúk. A kilences kanyarban Chaz Mostert a Ford ifjú tehetsége előzte Jamie Whincupot. A művelet sikeres volt, azonban a rákövetkező enyhe bal kanyarban a két autó összeért, Chaz megpördült, a falnak csapódott, majd végül az addig fantasztikusan versenyző James Moffat csattant bele nagy erővel. Mind ketten megúszták sérülés nélkül, pontot azonban egyikük sem szerzett, hiszen nem haladtak át a kockás zászló lengetése alatt a célvonalon (A V8-ban ez a szabály). Az esetet a versenyfelügyelők utólag megvizsgálták, de versenybalesetnek minősítették, így senki nem kapott érte büntetést.

A Holdenek óriási fölényben voltak a hétvégén, mi sem bizonyítja jobban, hogy a harmadik futamon az első négy helyezett, összesen pedig az első tízben hét Holdenest intettek le. Melléjük egyedüli Fordosként az ötödik helyen Mark "Frosty" Winterbottom, illetve még két Nissanos fért be, hetedikként Rick Kelly, míg tizedikként testvére Todd Kelly.

V8 Supercars futamot legközelebb két hét múlva láthat a közönség, Melbourneben, a Formula-1 betétfutamaként, amit még mindig nem pontoznak a rendezők, úgyhogy a bajnokság legközelebb négy hét múlva Tazmánia szigetén folytatódik a Symmons Plains-zi aszfaltcsíkon. Természetesen a Melbourne-i eseményekről is beszámolunk.

A harmadik futam végeredménye

Poz.
Csapat
Pilóta
Márka
Kör
Idő
1
Holden Racing Team
James Courtney
Holden
78
1:56:0.5103
2
Team TEKNO Darrell Lea
Shane Van Gisbergen
Holden
78
1:56:1.2705
3
Holden Racing team
Garth Tander
Holden
78
1:56:2.4062
4
Red Bull Racing Australia
Jamie Whincup
Holden
78
1:56:13.8080
5
Pepsi Max Crew
Mark Winterbottom
        Ford
78
1:56:14.4070
6
Freightliner Racing
Fabian Coulthard
Holden
78
1:56:15.1343
7
Nissan Motorsport
Rick Kelly
Nissan
78
1:56:16.9340
8
Supercheap Auto Racing
Tim Slade
Holden
78
1:56:21.2627
9
Red Bull Racing Australia
Craig Lowndes
Holden
78
1:56:24.9736
10
Nissan Motorsport
Todd Kelly
Nissan
78
1:56:29.1280
11
Team BOC
Jason Bright
Holden
78
1:56:41.3410
12
DJR Team Penske
Marcos Ambrose
Ford
78
1:56:41.7780
13
Team GB Galvanizing
Dale Wood
Holden
78
1:56:45.7180
14
Nissan Motorsport
Michael Caruso
Nissan
78
1:56:49.3930
15
The Bottle-O Racing Team
David Reynolds
Ford
78
1:56:49.7905
16
Wilson Security Racing GRM
David Wall
Volvo
78
1:56:52.3620
17
Team Cooldrive
Tim Blanchard
Holden
78
1:57:3.1070
18
Wilson Security Racing GRM
Scott McLaughlin
Volvo
74
1:56:12.5070
19
Erebus Motorsport V8
Will Davison
Mercedes
73
1:56:22.7544
20
Repair Management Aust Racing
Nick Percat
Holden
70
1:56:49.2910
21
Super Black Racing
Andre Heimgartner
Ford
62
1:56:21.0160
DNF
Pepsi Max Crew
Chaz Mostert
Ford
77
1:56:49.6360
DNF
Nissan Motorsport
James Moffat
Nissan
77
1:56:51.6035
DNF
Walkinshaw Racing
Lee Holdsworth
Holden
31
48:18.7832
DNF
Erebus Motorsport V8
Ash Walsh
Mercedes
22
31:23.4188

Címkék: győzelem hrt adelaide 2015 v8 supercars holden racing team james courtney

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://v8supercars.blog.hu/api/trackback/id/tr377231113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.