James Courtney győzött a 78 körös harmadik futamon Adelaideben, amelyet az ő szokásos módján ünnepelt meg. Mögötte a TEKNO csapat tehetsége, Shane van Gisbergen, míg harmadik helyen Courtney csapattársa, Garth Tander végzett.
Tarolt a Holden Racing Team a nem túl izgalmas 250 kilométeres nagydíjon. A csapat magabiztosan hozta az első és harmadik helyet, aminek köszönhetően Courtney az élre ugrott a bajnoki táblázaton az első forduló után. A rajt sima volt, Fabian Coulthard volt az aki kicsit beragadt és visszacsúszott néhány helyet, de semmi drámai nem történt, legalább is a TV képernyőén nem látszott.
Utólag azonban kiderült, hogy szegény Scott McLaughlint tényleg nagyon húzza az a bizonyos ág, ugyanis rögtön az első körben elromlott (vagy kicsúszott a helyéről) az autó belterében található, üdítőjéhez csatlakoztatott szívószál. Tudni kell, hogy Ausztráliában pokoli a hőség alapból, a hétvégén az átlag hőmérséklet körülbelül 30 Celsius fok volt nappal. Ezen kívül a kipufogó csövet az autó alján vezetik el, így alulról, illetve a motortérből is a beltérbe áramlik rengeteg hő. Összességében körülbelül 50-60 Celsius fok szokott lenni az autók belsejében lévő hőmérséklet! Hihetetlennek tűnhet, de ez a valóság. Szóval nem jutott folyadékhoz az első körtől kezdve, de tetézzük ezt, mert a generátor is meghibásodott a második körben, ami miatt ki kellett kapcsolnia a bizonyos "cool suit"-ot, magyarul a hűtőruhát (erről már régebben sokszor megígértem, de most már tényleg írni fogok), hogy a befecskendezésre maradjon áram. Az erőfeszítések hiábavalóak voltak ugyanis a 38. körben ki kellett cserélni a generátort. Így a 3. helyről visszacsúszott a mezőny végére, majd végül a 18. helyen intették le 4 kör hátrányban. A pitben a szerelőknek kellett kiszedni őt, ugyanis a hőségtől és a folyadékhiánytól teljesen kimerült. Láttunk már ilyet korábban is, sőt, más autósportokban is, de a V8 Supercarsban sokszor előfordul, és mindig drámaiak ezek a pillanatok. Szerencsére utána nem sokkal jobban lett Scotty, és már annak is örült hogy pontokat tudott menteni, amik a végelszámolásban aranyat érhetnek.
Visszatérve a futamra. Mindenki tartalékolt, és a stratégiával játszott, de a 24. illetve a 33. körben minden felborult. Mind a két alkalommal a biztonsági autónak kellet bejönni. A 24.-ben Ash Walsh elektronikai hiba miatt megállt a pályán, a 33.-ban Lee Holdsworth csapódott a híres nyolcas kanyarban a falnak. A kavarodásból Shane van Gisbergen jött ki a legjobban, hisz neki voltak az élmezőnyből a legfrissebbek az abroncsai és szépen jött fel, egészen Courtney nyakáig, de őt már nem bírta leküzdeni. Ezzel még nem ért véget a futam, mert az utolsó körben még történt egy nagy baleset, csak hogy a szokásokat megtartsák a fiúk. A kilences kanyarban Chaz Mostert a Ford ifjú tehetsége előzte Jamie Whincupot. A művelet sikeres volt, azonban a rákövetkező enyhe bal kanyarban a két autó összeért, Chaz megpördült, a falnak csapódott, majd végül az addig fantasztikusan versenyző James Moffat csattant bele nagy erővel. Mind ketten megúszták sérülés nélkül, pontot azonban egyikük sem szerzett, hiszen nem haladtak át a kockás zászló lengetése alatt a célvonalon (A V8-ban ez a szabály). Az esetet a versenyfelügyelők utólag megvizsgálták, de versenybalesetnek minősítették, így senki nem kapott érte büntetést.
A Holdenek óriási fölényben voltak a hétvégén, mi sem bizonyítja jobban, hogy a harmadik futamon az első négy helyezett, összesen pedig az első tízben hét Holdenest intettek le. Melléjük egyedüli Fordosként az ötödik helyen Mark "Frosty" Winterbottom, illetve még két Nissanos fért be, hetedikként Rick Kelly, míg tizedikként testvére Todd Kelly.
V8 Supercars futamot legközelebb két hét múlva láthat a közönség, Melbourneben, a Formula-1 betétfutamaként, amit még mindig nem pontoznak a rendezők, úgyhogy a bajnokság legközelebb négy hét múlva Tazmánia szigetén folytatódik a Symmons Plains-zi aszfaltcsíkon. Természetesen a Melbourne-i eseményekről is beszámolunk.
A harmadik futam végeredménye
Poz.
|
Csapat
|
Pilóta
|
Márka
|
Kör
|
Idő
|
1
|
Holden Racing Team
|
James Courtney
|
Holden
|
78
|
1:56:0.5103
|
2
|
Team TEKNO Darrell Lea
|
Shane Van Gisbergen
|
Holden
|
78
|
1:56:1.2705
|
3
|
Holden Racing team
|
Garth Tander
|
Holden
|
78
|
1:56:2.4062
|
4
|
Red Bull Racing Australia
|
Jamie Whincup
|
Holden
|
78
|
1:56:13.8080
|
5
|
Pepsi Max Crew
|
Mark Winterbottom
|
Ford |
78
|
1:56:14.4070
|
6
|
Freightliner Racing
|
Fabian Coulthard
|
Holden
|
78
|
1:56:15.1343
|
7
|
Nissan Motorsport
|
Rick Kelly
|
Nissan
|
78
|
1:56:16.9340
|
8
|
Supercheap Auto Racing
|
Tim Slade
|
Holden
|
78
|
1:56:21.2627
|
9
|
Red Bull Racing Australia
|
Craig Lowndes
|
Holden
|
78
|
1:56:24.9736
|
10
|
Nissan Motorsport
|
Todd Kelly
|
Nissan
|
78
|
1:56:29.1280
|
11
|
Team BOC
|
Jason Bright
|
Holden
|
78
|
1:56:41.3410
|
12
|
DJR Team Penske
|
Marcos Ambrose
|
Ford
|
78
|
1:56:41.7780
|
13
|
Team GB Galvanizing
|
Dale Wood
|
Holden
|
78
|
1:56:45.7180
|
14
|
Nissan Motorsport
|
Michael Caruso
|
Nissan
|
78
|
1:56:49.3930
|
15
|
The Bottle-O Racing Team
|
David Reynolds
|
Ford
|
78
|
1:56:49.7905
|
16
|
Wilson Security Racing GRM
|
David Wall
|
Volvo
|
78
|
1:56:52.3620
|
17
|
Team Cooldrive
|
Tim Blanchard
|
Holden
|
78
|
1:57:3.1070
|
18
|
Wilson Security Racing GRM
|
Scott McLaughlin
|
Volvo
|
74
|
1:56:12.5070
|
19
|
Erebus Motorsport V8
|
Will Davison
|
Mercedes
|
73
|
1:56:22.7544
|
20
|
Repair Management Aust Racing
|
Nick Percat
|
Holden
|
70
|
1:56:49.2910
|
21
|
Super Black Racing
|
Andre Heimgartner
|
Ford
|
62
|
1:56:21.0160
|
DNF
|
Pepsi Max Crew
|
Chaz Mostert
|
Ford
|
77
|
1:56:49.6360
|
DNF
|
Nissan Motorsport
|
James Moffat
|
Nissan
|
77
|
1:56:51.6035
|
DNF
|
Walkinshaw Racing
|
Lee Holdsworth
|
Holden
|
31
|
48:18.7832
|
DNF
|
Erebus Motorsport V8
|
Ash Walsh
|
Mercedes
|
22
|
31:23.4188
|