Most beszélhetnék röviden Slade szerződésbontásáról, de egy kicsit kibővíteném. Régóta szerettem volna leírni az Erebus Motorsportról a véleményem, de fröcsögés helyett, beszéljenek helyettem a konkrét tettek.
A csapat megalakulása óta (ami valljuk be nem ősrégi), sőt, bejelentése óta Ross Stone, a korábbi Stone Brothers Racing csapatfőnöke, mióta Mercedesre váltott elvesztette két komoly versenyzőjét egy év alatt. Tavaly, amikor Shane van Gisbergen bejelentette a szerződésbontást a hosszabbítás után és volt a nagy vita és balhé, mindenki kérdőjelezve nézte, hogy ebből a Mercedesből vajon mi lesz? Valami lett, de nem sok jó, valljuk be. Rendben, kezdő csapat, kezdő a szériában, fejleszteni kell, ez mind érthető, de nagyon bűzlik valami, ha lassan minden értelmes versenyzőjét elveszíti az év végére.
Shane elvesztése után pénteken a Sandown 500 előtt Tim Slade is bejelentette a távozását a csapattól. A szerződése December 31.-én jár le. Sokan tippelgettük szűk körben, hogy vajon hova kerülhet? Nem kellett sokat keresgélni, ugyanis a nagy öreg Russell Ingall szögre akasztja a sisakot az év végén, s a helyére a Walkinshaw Racing leigazolta Tim-et. Logikus és helyes döntés. Erebusék pedig megköszönték az eddigi munkát Betty Klimenkoval (Erebus Motorsport tulajdonosa) együtt és mindenki tovább lép. Vagy mégse? Korábban azt írtam, hogy minden értelmes versenyzőjét elveszítheti az Erebus. Lee Holdsworth konkrétan megmondta, hogy az ő szerződését bontsák fel, engedjék el, mert nem bírja a feszültséget és az eredménytelenséget. Aztán két héttel ezelőtt egy Ipswich-i teszten megtapasztalt néhány fejlesztést az autón, ami által pozitívabban állt a hétvégi Sandown-i futamra. Meg is lett az eredménye, hisz negyedik lett.
Nagyon röviden ennyit a jelenlegi Erebus Motorsportról, ha nem kezdenek el még inkább rákapcsolni a fejlesztésekre, akkor bizony nem sokáig lesznek a szériában.